O rádio informativo e a economia política da comunicação

Authors

  • Veridiana Pivetta de Mello Universidade de Santa Cruz do Sul

DOI:

https://doi.org/10.46391/ALCEU.v16.ed32.2016.163

Keywords:

Radio, Political economy of communication, Cultural industry

Abstract

To understand the informative programming in the context of global capitalism and the radio as a cultural industry, we have the objective of this article is to describe the assumptions of the political economy of communication and cultural radio industry. The research aims to map the formation of even the most radio today and show the evolutionary paths of the vehicle in the globalizing capitalism situation and how it was reflected in this context of new technologies.

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Author Biography

Veridiana Pivetta de Mello, Universidade de Santa Cruz do Sul

Possui graduação em Comunicação Social Habilitação Em Jornalismo pela Universidade Federal de Santa Maria (1994), mestrado em Comunicação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1999) e doutorado pela Pontifícia Universidade Católica RS (2014). Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em radiojornalismo, atuando principalmente nos seguintes temas: rádio local, radiodifusão educativa, radiojornalismo, cobertura jornalística e comunicação comunitária e regional. Atuou por 20 anos como professora assistente da Universidade de Santa Cruz do Sul.

Published

2016-06-10

How to Cite

Pivetta de Mello, V. (2016). O rádio informativo e a economia política da comunicação. ALCEU, 16(32), 59–74. https://doi.org/10.46391/ALCEU.v16.ed32.2016.163