O movimento pela democratização da comunicação no Brasil: 1

Desafios e perspectivas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46391/ALCEU.v20.ed39.2019.34

Keywords:

Social Movement. Media Democratization. Public Spaces, Social movement, Media democratization, Public spaces

Abstract

Brazilian social movements are currently facing several challenges to obtaining improvements in the agenda of media democratization, which is hindered both by the influence of the media conglomerates in commercial broadcasting and the lack of action by the government. Based on bibliographical research, document analysis and interviews with representatives of organizations that are part of the movement for media democratization, this paper analyses the current state of the sector and its challenges. We then reach the conclusion that society needs a higher degree of mobilization in order to better influence communication policies and thus promote actual changes in the sector.

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Author Biography

Carlos Henrique Demarchi, UNESP

Doutor em Comunicação (2019) pela UNESP, campus de Bauru (SP), na linha de pesquisa Gestão e Políticas da Informação e da Comunicação. É vinculado ao grupo de pesquisa Estado e Governo. Possui mestrado em Comunicação (2010) e graduação em Comunicação Social - habilitação em Jornalismo (2007), ambos pela UNESP. Professor do Unisalesiano de Araçatuba (SP). Áreas de concentração de estudos e de pesquisa: Economia Política da Comunicação (EPC); Políticas de Comunicação; Democratização da Comunicação; Marco Regulatório da Comunicação; Políticas Públicas; Sociedade Civil e Participação Social; 1ª Confecom (Conferência Nacional de Comunicação).

Published

2019-12-10

How to Cite

Demarchi, C. H., & Kerbauy, M. T. (2019). O movimento pela democratização da comunicação no Brasil: 1: Desafios e perspectivas. Revista ALCEU, 19(39), 41–61. https://doi.org/10.46391/ALCEU.v20.ed39.2019.34