Metaverse

Possibilities for an immersive environment

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46391/ALCEU.v23.ed49.2023.299

Keywords:

Communication, Imersion, Narrative, Environments, Metaverse

Abstract

The article analyzes the proposal of Professor Scott Galloway, from New York University, at SXSW, in Austin, Texas, in April 2022. He criticized what Mark Zuckerberg, creator of Facebook, now Meta, presented as the future of Internet, saying that a metaverse based on virtual reality would not be viable. This idea has its reasons. One of them is the difficulty of implementing a visual structure to maintain the metaverse, in addition to the costs of the equipment needed to access it. There are other reasons to think that Zuckerberg's ideals are not the easiest and simplest to fulfill, which will be analyzed in the course of this exposition. Speeches by Zuckerberg himself, and people connected to him, and articles about the metaverse will serve as a basis for reflection, in addition to other relevant points to demonstrate how the idea can be considered plural and inclusive.

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Author Biographies

Carlos Pernisa Júnior, Universidade Federal de Juiz de Fora

Possui graduação em Comunicação Social Jornalismo pela Universidade Federal de Juiz de Fora (1990), mestrado em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1995) e doutorado em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2000). Atualmente é professor titular da Universidade Federal de Juiz de Fora e membro do corpo permanente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da mesma instituição.

Marcelo Ferreira Moreno, Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)

Professor associado do Dep.de Ciência da Computação e membro do corpo permanente do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computaçãoda UFJF. Doutor e Mestre em Informática pela PUC-Rio.

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Published

2023-08-30

How to Cite

Pernisa Júnior, C., & Ferreira Moreno, M. (2023). Metaverse: Possibilities for an immersive environment. Revista ALCEU, 23(49), 68–84. https://doi.org/10.46391/ALCEU.v23.ed49.2023.299

Issue

Section

Artigos